David Walliker: Pan Modrý překračuje řeku
6. 6. – 16. 7. 2005
fotografie: Martin Polák
Sedm velkých fotografií pana Modrého, které vytvořil David Walliker ve spolupráci s Martinem Polákem. Pan Modrý byl fotografován, když kráčel po dně řeky Vltavy v létě roku 2004, v místě právě pod oněmi rámy, vytvořenými v roce 1953 pro obrazové symboly komunistické propagandy.
Cesta pana Modrého byla cestou seberealizace – překročení řeky, navrácení a pokračování dále do středu města s účelem najít svou pozici jako člena větší sociální skupiny, kterou pan Modrý, během své procházky, na čas opustil.
Fotografie hledící na Prahu jsou zrcadlem městské identity v každém individuálním člověku, který vstupuje do města, zabydluje jej či jej opouští.
Cesta pana Modrého z předměstí do města představovala kontext významu, vyjadřuje ideu města - současné Prahy.
Cílem projektu bylo:
Oživit a obohatit městské prostředí Prahy zajímavou a působivou výstavou o tom, co to znamená patřit do města (polis).
Vyjádřit a demonstrovat vztah cizince e městě a různé spirituální roviny zařazení a vyloučení, které dovolují či zabraňují cizinci stát se plným členem polis. Dílo Julie Kristevy ‚Stranger to Ourselves‘ popisuje elegantně tento proces. Pan Modrý je reprezentant těchto mentálních a spirituálních stavů.
Projekt chce přinést do veřejného prostoru otázku po veřejném vědomí sociální identity.